Пролетта едва дойде, но повечето от нас мислят за отпуска през лятото и това как да изваят тялото дотогава. Ако сте от онези, които са се поотпуснали по време на студените месеци, време е да се стегнете и помислите за хранителен режим.

Ако спортувате и нямате кой знае колко за сваляне, може просто да си направите едно прочистване на организма за няколко дни. Идеална за това е оризовата диета – хем евтина, хем полезна за детоксикацията.

За да постигнете някакъв ефект, добре е да се храните с ориз, комбиниран с плодове и зеленчуци, поне 7 дни. Разбира се, ако усещате, че сте заситени и нямате странични неразположения, може да продължите още една седмица.

Оризовата диета предпазва от затлъстяване, държи надалеч сърдечни заболявания, понижава риска от появата на високо кръвно, диабет и други болести. Тя подобрява обмяната на веществата и насърчава отслабването.

Менюто при този режим е направено така, че съдържа много малко мазнини – само 5 г на денонощие, 20 г протеини, както и не повече от 150 мг натрий. Важно е да знаете, че приемът на сол е забранен, затова диетата е подходяща при хора с някакви здравословни проблеми.

Още през първите два дни човек може да отслабне до 2 кг, стига да спазва стриктно инструкциите. За цяла седмица кантарът може да покаже до -7 килограма, зависи от организма.

Отслабни през пролетта: Диета за плосък корем

Ето и примерно меню за 1 седмица

Понеделник

– Закуска: 50 г варен ориз, подправен със сок от лимон, една ябълка, чаша зелен чай;

– Обяд: 150 г салата от варен ориз, подправен със зеленчуци и растително масло;

– Вечеря: 150 г варен ориз с моркови.

Вторник

– Закуска: 50 г варен ориз, овкусен с малко сметана, един плод, например портокал;

– Обяд: 150 г варен ориз, 50 г варена тиква;

– Вечеря: 150 г варен ориз и 50 г варени моркови.

Сряда

– Закуска: 50 грама варен ориз, една круша/или ябълка;

– Обяд: Общо 150 г салата от варен ориз, краставица и пържени гъби в растително масло;

– Вечеря: 150 г варен ориз и 50 г варено зеле.

Отслабни през пролетта: Картофена диета

Четвъртък

– Закуска: 50 г варен ориз, чаша прясно мляко и една ябълка;

– Обяд: 150 г варен ориз, 50 г моркови и малко репички;

– Вечеря: 150 г варен ориз, 50 г варено зеле, 2 ореха.

Петък

– Закуска: 50 г варен ориз, смесен с малко стафиди, чаша прясно мляко/айрян;

– Обяд: 150 г варен ориз и 50 г зеленчуци по избор;

– Вечеря: 150 г варен ориз, 4 ореха, половин маруля/салата, овкусена с растително масло.

Събота

– Закуска: 50 г варен ориз, една круша, 4 ореха;

– Обяд: 150 г варен ориз, 50 г варена тиквичка, половин салата, овкусена с растително масло;

– Вечеря: 150 г варен ориз с малко сметана, една круша.

Неделя

– Закуска: 50 г варен ориз, една ябълка;

– Обяд: 150 г варен ориз, 1 домат, половин маруля овкусена с растително масло;

– Вечеря: 150 г варен ориз, 50 г варена тиквичка.

Преди да предприемете диетата, консултирайте се с лекар.

Отслабни през пролетта: Точкова диета