IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Бюти съвети: Диетата, която трябва да спазвате за чиста кожа

12 декември 2020 10 30

5 ключови съставки за борбата с пъпките

Снимка: iStock

Дори и ако сте готови да опитате всеки нов серум и маска на този свят в името на чистата кожа, когато става въпрос за реални промени в диетата, това често е по-лесно да се каже, отколкото да се направи. И все пак експертите казват, че ако включите и хранителните си навици в рутината за грижа за кожата, ще забележите пряко въздействие върху външния си вид.

„Хубавата кожа изисква усилия отвътре и отвън“, казва дерматологът Карън Кембъл пред InStyle. Тя добавя, че това правило важи за всичко – от борбата с черните точки, честата поява на пъпки, кистозното акне или дори възпалително състояние на кожата като розацея. Дерматологът споделя, че помага на пациентите си не само с това, което слагат върху кожата си, но и с това, което слагат в телата си.

Д-р Кембъл и д-р Джули Харингтън разкриват защо трябва да включите определени храни в диетата си, които ще ви помогнат за постигане на по-чиста кожа.

1. Добавете растения

Макар че, за съжаление, няма универсална рецепта за изчистване на кожата, едно е сигурно – това, което ядете може да окаже влияние върху външния ви вид. Едно от най-важните неща за красива кожа, според д-р Харингтън, е включването на растения в диетата. „Растителните антиоксиданти, като бета-каротин, витамин С, витамин Е, селен и витамини от груба В, функционират като щитове за защита на кожните клетки от увреждане“, казва тя пред InStyle.

салата, спанак

Снимка: Pixabay

Боровинките, къпините, тъмнолистните зеленчуци, броколите, аспержите, цвеклото, сладките картофи и различните видове тикви са само няколко плода и зеленчука, изпълнени с антиоксиданти. Хубаво е да ги включите в диетата си и да ги редувате, за да поддържате кожата си здрава и да намалите възпалението.

2. Не забравяйте за Омега-3

Може би сте чували, че е важно да включите омега-3 във вашата диета, за да поддържате ума си остър, но тази есенциална мастна киселина може също да подобри и кожата ви. Според д-р Кембъл, омега-3 мастните киселини са полезни за успокояване на възпалението. То е един от най-големите виновници за кожни проблеми като кистозно акне и появата на петна.

сьомга, мазна

Снимка: Pixabay

Освен това, не е нужно да се снабдявате с добавки, ако не искате. Вместо това може да получите омега-3 от различни хранителни източници. Този вид мастни киселини се намират в тлъсти риби като скумрия, сардини, херинга, стриди, дъгова пъстърва, камбала и дори консервирана сьомга.

3. Витамин D

Въпреки че добавките няма да изчистят кожата ви сами, д-р Кембъл казва, че витамин D е този, който трябва да имате подръка. Той по-често се използва локално за лечение на псориазис, но дерматологът казва, че оралното му приемане също може да помогне за подобряване на кожата. Проучване от 2018 година показва, че липсата на витамин D може да доведе до определени кожни заболявания, включително псориазис и екзема.

4. Пийте вода

Този съвет може и вече да ви е до болка познат, но трябва да бъде даден. Водата е ключов елемент във вашата рутинна грижа, особено защото кожата е най-големият орган на тялото и се състои от 30% вода. В проучване от 2018 година се установява, че участниците, които са увеличили приема на вода и хидратацията си, са забелязали намаляване на сухотата и грапавостта на кожата, както и леко повишаване на еластичността ѝ.

вода, пиене

Снимка: iStock

„Поддържането на достатъчно количество вода в тялото е един от най-простите начини да засилите блясъка и да поддържате кожата и тъканите си в най-добра форма“, казва д-р Харингтън. Добавя, че може да разнообразите приема на вода, добавяйки към всяка чаша резенчета цитрусови плодове като лимон или лайм.

5. Включете протеин

Докато се занимавате с подредбата на диетата си, д-р Кембъл казва, че е важно да включите здравословни източници на протеин като пилешки гърди или постно червено месо. Ако сте вегетарианец или веган, може да заместите тези продукти с ядки, тофу, боб и бобови растения като леща и нахут.

„Протеинът подпомага заздравяването на рани и възстановяването на тъканите“, казва д-р Кембъл. Това обаче не означава, че трябва да се съсредоточите само върху неговата консумация. Дерматологът посочва, че високопротеиновите диети, като кетото, могат да причинят кожен обрив. Според здравното списание на „Харвард“, можете да изчислите дневния си прием на протеин като умножите теглото си по 0,36.

протеин, яйца,

Снимка: Pixabay

Ако търсите най-добрата диета за чиста кожа, която няма да предизвика негативни ефекти, д-р Кембъл препоръчва средиземноморския режим. Той набляга на плодовете, зеленчуците, пълнозърнестите храни и онези, които съдържат омега-3 мастни киселини.

Бонус съвет: Изключете захарта и преработените храни

Ако смятате, че това, което ядете, може да води до появата на пъпки, може би е време да прегледате шкафа си с провизии. Там най-вероятно ще намерите обработени продукти като лакомства, които може да са причината за вашите кожни проблеми. Причината е, че те повишават кръвната захар, което се отразява на външния вид.

„Когато кръвната захар скочи, това причинява възпаление в цялото тяло“, казва д-р Харингтън пред InStyle. Тези повишени нива могат да накарат организма да произвежда повече себум – мазна субстанция, която запушва порите и води до акне.

Потърсете съвет от дерматолог

И докато някои храни със сигурност могат да бъдат свързани с не особено добра кожа, д-р Кембъл казва, че най-често вижда връзка между диета и възпалителни състояния като розацея и псориазис. Например, пикантните храни могат допълнително да раздразнят розацеята или акнето, а за псориазиса е доказано, че хранителните режими, богати на антиоксиданти (средиземноморска диета), драстично подобряват външния вид на кожата.

Разбира се, ако се изправите пред проблем, който не можете да решите с локални лечения или диетични промени, трябва да се свържете с дерматолог, който ще ви помогне да разберете причината.

Автор - снимка
Автор на статията:
Дарена Найденова

КоментариКоментари