IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

7 плода, които да включите в диетата си за отслабване

21 юни 2021 08 30

Лятото е тук и е време да променим начина си на хранене

Снимка: Pexels

Лятото е сезонът на плодовете. Независимо дали ги произвеждате сами, или си набавяте от пазара, те трябва да присъстват на масата ви през целия ден. По този начин се зареждате с необходимите витамини, фибри и други хранителни вещества, с които да поддържате здравословен начин на живот.

Плодовете обикновено са с ниска калорийна стойност и имат много фибри, което може да ви помогне в отслабването. В допълнение към това те имат способността да намаляват риска от различни заболявания като диабет, високо кръвно налягане, рак и сърдечни проблеми. Плодовете спомагат и за прочистване на организма, като в същото време ни зареждат с нужната енергия за целия ден.

Най-вероятно сте чували, че една ябълка на ден държи лекаря далеч от мен, но не само този плод е полезен за вас. Хубаво е да се запасите с няколко различни вида, за да може да поддържате разнообразно хранене у дома по време на работа или в почивката си.

Ето кои плодове е добре да хапвате за отслабване

Грейпфрути

Грейпфрутът е нещо средно между помело и портокал и често се свързва с диети и загуба на тегло. Едната му половина съдържа само 39 калории, но осигурява 65% от препоръчителния дневен прием на витамин С. Червените сортове на плода също осигуряват 28% от препоръчителния дневен прием на витамин А.

грейпфрут Pexels

Снимка: Pexels

Нещо повече, грейпфрутът има нисък гликемичен индекс, което означава, че освобождава по-бавно захарта в кръвта. По този начин той помага за отслабването и поддържането на здравословно тегло. В проучване при 85 затлъстели хора, яденето на грейпфрут или пиенето на сок от грейпфрут преди хранене в продължение на 12 седмици води до намаляване на приема на калории, намаляване на телесното тегло със 7,1% и подобряване на нивата на холестерола.

Освен това, неотдавнашен преглед установи, че консумацията на грейпфрут намалява телесните мазнини, обиколката на талията и кръвното налягане. Докато плодът може да се яде сам, той също е чудесно допълнение към салати и други ястия.

Ябълки

Ябълките са с ниско съдържание на калории и с високо съдържание на фибри, което доказва, че те подпомагат отслабването.

В едно проучване изследвани хора били разделени на три групи. В едната получавали по три ябълки, в другата – три круши, а в третата – три овесени бисквити – със същата калорийна стойност – на ден в продължение на 10 седмици. Ябълковата група загубила 0,91 кг, а крушовата 0,84 кг, докато теглото на овесената група не се променило.

ябълка, жена,

Снимка: iStock

Освен това, наблюдателно проучване при 124 086 лица установи, че хората, които ядат ябълки, губят средно по 0,56 кг на дневна порция за период от четири години. Тъй като нискокалоричните плодове като ябълки са по-засищащи, през деня може да ядете по-малко от други храни. Забележително е, че една ябълка е почти три пъти по-засищаща от шоколадовото блокче.

Учените съветват да ядете ябълките, а не да ги правите на сок, за да може да намалите глада и да контролирате апетита си. Все пак има проучвания, които свързват ябълковия сок с намаляването на телесните мазнини. Плодът също така може да бъде прибавен и към различни топли и студени ястия.

Горски плодове

Горските плодове са нискокалоричният приятел, от когото имаме нужда.

Например 74 грама боровинки съдържат само 42 калории, но осигуряват 12% от дневната доза витамин С и манган, както и 18% витамин К. Също така 152 грама ягоди съдържат под 50 калории и осигуряват 3 грама диетични фибри, както и 150% от дневната доза витамин С и почти 30% от манган.

горски плодове,

Снимка: Pixabay

Доказано е, че горските плодове са и изключително засищащи. Едно проучване установява, че хората, закусващи с този вид храна ядат по-малко при следващото си сядане на масата. Освен това, яденето на горски плодове може да помогне за намаляване на нивата на холестерола, намаляване на кръвното налягане и намаляване на възпалението, което може да бъде особено полезно за хора с наднормено тегло.

Както пресни, така и замразени горските плодове могат да се добавят към зърнени храни или кисело мляко за закуска, да се смесват в здравословно смути, да се смесват в печени продукти или да се прибавят в салата.

Костилкови плодове

Костилковите плодове са група сезонни плодове с месеста или твърда външност и костилка отвътре. Тук се включват праскови, нектарини, сливи, череши и кайсии. Костилковите плодове са с ниско съдържание на гликемичен индекс, нискокалорични са и са богати на хранителни вещества като витамините С и А. Това ги прави чудесен вариант за хора, които се опитват да отслабват.

праскови Pixabay

Снимка: Pixabay

Например една праскова от 150 грама съдържа 58 калории, докато 130 грама череши осигуряват 87 калории, а 120 грама сливи или 140 грама кайсии имат само 60 калории. В сравнение с нездравословните закуски като чипс или бисквитки, костилковите плодове са по-засищаща, пълна с хранителни вещества опция.

Те могат да се консумират пресни, нарязани на плодови салати, смесени в обилна каша или дори на скара или добавени към солени ястия като яхнии.

Киви

Киви са малки, кафяви плодове с яркозелена или жълта вътрешност и мънички черни семена. Те са с много хранителни вещества и са отличен източник на витамин С, витамин Е, фолиева киселина и фибри и имат значителни ползи за здравето.

закуска, киви,

Снимка: iStock

Допълнителни проучвания отбелязват, че кивито може да помогне за контрол на кръвната захар, подобряване на холестерола и подпомага здравето на червата – всички допълнителни ползи за загуба на тегло. Плодът има нисък гликемичен индекс, така че въпреки че съдържат захар, тя се освобождава по-бавно, което води до по-малки скокове в кръвната захар.

Портокали

Както всички цитрусови плодове, портокалите са с ниско съдържание на калории, докато са с високо съдържание на витамин С и фибри. Те също са много засищащи. Всъщност портокалите са четири пъти по-хранителни от кроасан и два пъти по-хранителни от мюслито.

портокал, хубава

Снимка: Pixabay

Докато много хора консумират портокалов сок вместо резенчета портокал, проучвания са установили, че яденето на цели плодове – вместо да се пият плодови сокове – води не само до по-малко глад и прием на калории, но и до повишено чувство за ситост.

Ето защо, ако се опитвате да отслабнете, може би е по-добре да ядете портокали, вместо да пиете портокалов сок. Плодовете могат да се консумират самостоятелно или да се добавят към любимата ви салата или десерт.

Банани

Когато се опитват да отслабнат, някои хора избягват бананите поради високото съдържание на захар и калории. Докато те са по-калорични от много други плодове, също така са по-хранителни, като доставят калий, магнезий, манган, фибри, многобройни антиоксиданти и витамини А, В6 и С.

банани Pixabay

Снимка: Pixabay

Освен това едно проучване показва, че яденето на този плод веднъж на ден намалява както кръвната захар, така и холестерола при хора с висок холестерол. Висококачествените, хранителни и нискокалорични храни като бананите са жизненоважни за всеки здравословен план за отслабване.

Автор - снимка
Автор на статията:
Дарена Найденова

КоментариКоментари