IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

10 доказани ползи от редовните тренировки

8 май 2021 10 30

Нещо повече от просто поддържане на форма

Снимка: Pexels

Влизането във форма вече стана наложително, тъй като ни остават два месеца до официалното откриване на лятото. Надяваме се тази година да ни предостави по-голяма възможност за ваканция от миналата, като именно затова тренираме усилено и спазваме необходимите диети. Резултатите със сигурност няма да закъснеят, само ако проявим постоянство и отдаденост към здравословния начин на живот.

Повечето от нас се фокусират по-скоро върху ограничаването на вредни храни и правят упражнения само няколко пъти в месеца. Това е огромна грешка, тъй като редовните тренировки могат да ви помогнат не само в борбата с килограмите, но и в поддържането на цялостното здраве. Тук не говорим само за кардио и силови упражнения, а включваме всякаква физическа активност като плуване, тичане, ходене, танцуване, каране на колело и много други.

Освен за физиката, тренировките осигуряват и по-добро психическо здраве, което ни е особено нужно в тези тежки времена. Именно затова не трябва да оставяте мързела да победи, като ставате от дивана всеки ден и прекарвате поне 30 минути във физическа активност.

Ето 10 доказани ползи от редовните тренировки, които да ви вдъхновят да се движите

1. Подобряване на настроението

Доказано е, че упражненията подобряват настроението и намаляват чувството на депресия, безпокойство и стрес. Те създават промени в частите на мозъка, които регулират неприятните емоции, като в същото време могат да увеличат чувствителността към хормоните серотонин и норепинефрин, които облекчават чувството на депресия.

тичане -

Снимка: iStock

Освен това тренировките могат да увеличат производството на ендорфини, за които е известно, че спомагат за създаването на положителни емоции и намаляват психическата болка. Доказано е, че физическата активност намалява симптомите на хора, страдащи от тревожност. Също така може да им помогне да осъзнаят по-добре психическото си състояние и да отвличат вниманието от страховете им.

Хубавото е, че няма значение колко интензивна е тренировката. Оказва се, че настроението ви може да се подобри от всякакви упражнения, независимо колко сложни и натоварващи са те.

2. Помага за отслабването

Според няколко проучвания, бездействието е основен фактор за напълняването и затлъстяването. За да разберете ефекта от упражненията върху тялото, е важно да разберете връзката им с енергийните разходи.

Тялото ни изразходва енергия по три начина – смилане на храна, упражнения и поддържане на телесните функции като сърдечен ритъм и дишане. По време на диета, намаленият прием на калории ще забави метаболизма ви, което ще ограничи отслабването ви. От друга страна, е доказано, че редовните упражнения увеличават скоростта на метаболизма, което предизвиква изгарянето на повече калории и осигурява по-бързо отслабване.

отслабване

Снимка: Pexels

Освен това проучванията показват, че комбинирането на аеробни упражнения с тренировки за устойчивост може да увеличи загубата на мазнини и поддържането на мускулна маса, което е от съществено значение за регулиране на теглото.

3. Полезно е за мускулите и костите

Упражненията играят жизненоважна роля за изграждането и поддържането на силни мускули и кости. Физическата активност, като вдигане на тежести, може да стимулира изграждането на мускули, когато е съчетана с достатъчен прием на протеини. Това е така, защото упражненията помагат за освобождаването на хормони, които насърчават способността на мускулите ви да абсорбират аминокиселини, които им помагат за растежа.

С напредването на възрастта хората започват да губят мускулна маса и функция, което може да доведе до наранявания и увреждания. Практикуването на редовна физическа активност е от съществено значение за предотвратяване на тази загуба и поддържането на силни мускули.

мускули, спорт

Снимка: Pixabay

Освен това упражненията помагат за изграждане на костна плътност, когато сте по-млади, в допълнение към предотвратяването на остеопороза по-късно в живота. Интересното е, че упражненията с голямо въздействие, като гимнастика или бягане, или спортове с удар, като футбол и баскетбол, показват, че насърчават по-висока костна плътност от спортовете без удар като плуване и колоездене.

4. Повишава енергията

Тренировките могат да бъдат истински енергиен ускорител за здрави хора, както и за тези, страдащи от различни медицински състояния. Упражненията могат значително да увеличат енергийните нива на хора, страдащи от синдром на хронична умора и други сериозни заболявания. Освен това е доказано, че упражненията повишават енергийните нива при хора, страдащи от прогресиращи заболявания, като рак, ХИВ / СПИН и множествена склероза.

5. Намалява риска от хронични заболявания

Липсата на редовна физическа активност е основната причина за хронично заболяване. Доказано е, че редовните упражнения подобряват чувствителността към инсулин, сърдечносъдовата форма и телесния състав, като в същото време намаляват кръвното налягане и нивата на мазнини в кръвта. За разлика от това, липсата на редовни физически упражнения – дори в краткосрочен план – може да доведе до значително увеличаване на мазнините в корема, което увеличава риска от диабет тип 2, сърдечни заболявания и ранна смърт.

6. Помага за здравето на кожата

Кожата ви може да бъде засегната от количеството оксидативен стрес в тялото. Той възниква, когато антиоксидантната защита на организма не може напълно да възстанови щетите, които свободните радикали причиняват на клетките. Това може да увреди техните вътрешни структури и да влоши здравето на кожата.

разходка istock

Снимка: iStock

Въпреки че интензивната и изморителна физическа активност може да допринесе за окислително увреждане, редовното и умерено трениране може да увеличи производството на естествени антиоксиданти в тялото, които помагат за защита на клетките. По същия начин упражненията могат да стимулират притока на кръв и да предизвикат адаптация на кожните клетки, които могат да помогнат за забавяне появата на стареене на кожата.

7. Подобрява функцията на мозъка и паметта

Упражненията могат да подобрят мозъчната функция и да защитят паметта и мисловните умения. Като за начало те увеличават сърдечната честота, което насърчава притока на кръв и кислород в мозъка. Също така могат да стимулират производството на хормони, които да подобрят растежа на мозъчни клетки.

Освен това способността на упражненията да предотвратява хронични заболявания може да се превърне в огромна полза за мозъка. Редовната физическа активност е особено важна при възрастните, тъй като стареенето, заедно с оксидативния стрес и възпалението, могат да причинят повреди в мозъчната структура и функция.

фитнес у

Снимка: iStock

Доказано е, че упражненията увеличават размера на хипокампуса, част от мозъка, която е жизненоважна за паметта и ученето. Това служи за повишаване на умствената функция при възрастните. Също така е доказано, че тренировките намаляват промените в мозъка, които могат да причинят болестта на Алцхаймер и шизофрения.

8. Подобрява релаксацията и съня

Редовната тренировка може да ви помогне да се отпуснете и да спите по-добре. Що се отнася до качеството на съня, изчерпването на енергията, което се случва по време на физическата активност, стимулира възстановителните процеси по време на сън. Освен това се смята, че повишаването на телесната температура подобрява качеството на съня.

Едно проучване установява, че 150 минути умерена до енергична активност на седмица могат да осигурят до 65% подобрение в качеството на съня. Друго показва, че 16 седмици физическа активност повишават качеството на съня и помагат на 17 души с безсъние да спят по-дълго и по-дълбоко от контролната група. Освен това им помага да се чувстват по-енергични през деня.

сън, жена

Снимка: iStock

Нещо повече, участието в редовни упражнения изглежда полезно за възрастните хора, които са склонни да бъдат засегнати от нарушения на съня. Можете да бъдете гъвкави с упражнението, което изберете. Изглежда, че аеробни упражнения самостоятелно, както и аеробни упражнения, съчетани с тренировки за съпротива, могат еднакво да помогнат за качеството на съня.

9. Намалява болката

Хроничната болка може да бъде изтощителна, но упражненията всъщност могат да помогнат за нейното намаляване. Преди много години лечението на болки беше бездействие и почивка, но всичко се промени в последно време. Проучванията показват, че тренировките помагат за справянето с хроничната болка.

фитнес у

Снимка: iStock

Преглед на няколко проучвания показва, че упражненията помагат на участниците с хронична болка да намалят проблемите си и да подобрят качеството си на живот. Упражненията могат да помогнат за контролиране на болката, свързана с различни здравословни състояния, включително хронична болка в кръста, фибромиалгия и хронично разстройство на раменете на меките тъкани.

10. Осигурява по-добър интимен живот

Доказано е, че упражненията засилват сексуалното желание. Ангажирането с редовни физически упражнения може да укрепи сърдечносъдовата система, да подобри кръвообращението, да тонизира мускулите и да подобри гъвкавостта, като всичко това може да подобри сексуалния ви живот.

Автор - снимка
Автор на статията:
Дарена Найденова

КоментариКоментари