IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Цветовете на дъгата – диета за пречистване след празниците

13 декември 2019 12 30

Направете менюто си по-разнообразно

Istockphoto

Идват празници, а с тях и вкусните бабини гозби, от които трудно можеш да се въздържиш. Резултатът – бирено коремче и няколко излишни килограма, които ви карат да се задъхвате.

Дори и да си позволите „да му отпуснете края“ по Коледа и Нова година, след това помислете за здравето си и си направете един вид пречистване на организма, като се храните с по-леки храни.

Цветовете на дъгата е една от диетите, с която да влезете по-лесно във форма след голямото преяждане. Нейната идея е, че колкото повече цветове има в чинията ви, толкова по-добри резултати ще имате. Но това не означава, че трябва да консумирате жълтите пържени картофки с яркочервения кетчуп и шарените пици на парче.

Шарено меню всеки ден

Не можете да си осигурите необходимите витамини и минерали само от една храна. Също така, в духа на въпросния режим, не можете да разчитате само на зеленчуци в един цвят.

Основното правило на Цветовете на дъгата е всеки ден да ядете плодове и зеленчуци от определен цвят. Ето какви:

Зелено

Всички зелени зеленчуци са богати на хлорофил, витамини, минерали и фибри. Те се грижат за здравето на очите и костите, като предпазват и от преждевременно стареене.

Зеле, чушки, марули, зелен боб, аспержи, брюкселско зеле, спанак, магданоз, тиквички, краставици... Това са основните неща, от които може да избирате за приготвянето на зелената си порция за деня.

Жълто/оранжево

Плодовете и зеленчуците с тези цветове са идеалната храна за сърцето и работата на имунната система. Голяма част от тях са с високо съдържание на витамин С.

Похапвайки от жълтата купчинка ще се погрижите за понижаване на лошия холестерол. Яжте повече лимони, портокали, мандарини, грейпфрути, ябълки, чушки и други.

домати IStock

IStockphoto

Червено

Домати, червени чушки, цвекло, репички, нар, ягоди... Всички те са богати на антиоксиданти. Хранейки се с червени плодове и зеленчуци ще се погрижите за сърцето си. Витамините и минералите в тях ще направят кожата ви по-гладка и хубава.

Лилаво

Цвекло, лук, патладжани, боровинки, касис. Всички тези растения са пълни с вещества, важни за здравето на косата, кожата, сърцето.

Режимът на Камерън Диас: Балансирано хранене и качествен сън 

Храните в този цвят не само насърчават храносмилателната система, повишават защитните сили на организма и предпазват от вируси.

Може да избирате между карфиол, чесън, лук, ряпа, някои ябълки и други. Те съдържат фитохимикали, които намаляват възпалението и оксидативния стрес в клетките.

В зависимост от нуждите на тялото, някои хора могат да похапват пълнозърнест хляб на закуска. Най-добре е режимът да се изпълнява за не повече от седмица – за прочистване и сваляне на излишните килограми, получени от празниците.

Автор - снимка
Автор на статията:
Ваня Гъркова

КоментариКоментари