IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

9 признака, че тренирате прекалено много

9 май 2021 10 30

Претоварването може да повлияе на резултатите и здравето ви

Снимка: Pexels

Go hard or go home, нали? Това изречение може да се види в почти всеки фитнес и се натяква от почти всеки фитнес треньор. Изморителната тренировка често се свързва с мигновени резултати и много хора се стремят към нея. Според повечето от нас, липсата на въздух, болките в краката и ръцете и нежеланието да станем от земята са признаци на успешна сесия и сме сигурни, че сме изгорили допълнителните калории.

Но както са казали старите хора, „много хубаво не е на хубаво“. Това важи и за вашата рутинна тренировка, като границата между здравословно натоварване и претоварване е много тънка. Именно затова трябва да внимавате за нея и да се стремите да не я прекрачвате, тъй като това може да навреди не само на резултатите, но и на цялостното ви здраве.

фитнес -

Снимка: iStock

Претоварването започва да се наблюдава, когато намалее ефективността от упражненията, защото тренирате твърде много и не се възстановявате достатъчно. „Тренировките стресират тялото и разграждат мускулите. Резултатите всъщност започват по време на възстановяването, когато тялото ни се успокоява и започва да изгражда мускулна маса“, казва Рейчъл Косгроув. Така че, ако не оставяте време на тялото ви да си почине, няма да видите резултатите, към които се целите.

Д-р Стейси Симс обяснява, че тренировките предизвикват повишаване нивото на хормоните като кортизол и адреналин, което стресира тялото ни. Докато тази реакция е напълно нормална, тя не трябва да се повтаря твърде често, което налага и почивки между дните на фитнес.

9 признака, че се претоварвате от трениране

1. Нямате мотивация за нищо

Може би това е основният признак, че се натоварвате твърде много. Според Симс, тогава започвате да изпитвате страх от движението, защото може да предизвикате непоносима болка в ставите или мускулите си. Освен това мотивацията ви за следваща тренировка рязко спада и започвате да ходите на фитнес по задължение.

фитнес -

Снимка: iStock

Треньорите смятат, че когато това се случи, трябва да починете известно време, докато не почувствате отново зараждаща се мотивация. Тренировките трябва да бъдат забавни и да ви носят удоволствие, а не да се превръщат в наказание.

2. Достигнали сте плато или ставате по-слаби

Ако смятате, че сте дали всичко от себе си и дори още малко, но не виждате резултати, това може да е знак, че се претоварвате. Проверете дали можете да вдигнете по-тежки тежести или пък дали можете да ускорите темпото на бягащата пътечка. Ако не сте се подобрили в нито едно отношение спрямо първите седмици във фитнеса, трябва да си починете. Оставете тялото ви да се възстанови, за да започне да гори калориите, които искате.

3. Пулсът ви е непостоянен

Когато започнете да се претоварвате, ще забележите, че освен появилата се трудност да завършите упражненията, сърдечният ви ритъм също не е във форма. Това показва, че тялото ви е изложено на повече стрес от обичайното и се опитва да се успокои. Помогнете му, като спрете с тренировките и починете за известно време.

4. Настроението ви е променливо

Чувствате се супер стресирани, съкрушени, мрачни, тъжни, депресирани или разтревожени? Всичко това са често срещани симптоми на претрениране. Тъй като тялото ви по същество се разпада, хормоналният баланс и психичното ви здраве започват да страдат. Постепенно всеки един малък детайл започва да ви дразни, не харесвате никого около вас и искате да сте сами.

депресия istock

Снимка: iStock

Лошото е, че често не можете да намерите причина за тази смяна на настроенията. Помислете колко сте почивали през последната седмица и ще разберете, че всъщност твърде много фитнес невинаги е добро решение.

5. Схванати сте

Упражненията причиняват възпаление и когато нямате достатъчно време за възстановяване, то може да доведе до по-сериозни болки и контузии.

6. Нарушения в съня

Хормоналните промени, съчетани с екстремна болка, могат да затруднят пълноценния сън от седем или повече часа. Това време ви е нужно да се възстановите не само от тренировките, но и от стреса, който сте получили през работния ден. Високите нива на кортизол могат да допринесат за допълнителна умора, което е друг страничен ефект от прекалената тренировка.

7. Често се разболявате

Претренирането често компрометира имунната ви система, което ви излага на по-голям риск от болести. Тренирането, когато сте болни пък още повече може да влоши здравето ви и да засили симптомите на състоянието ви.

8. Проблеми с месечния цикъл

Дамите често започват да тренират няколко месеца преди лятото и се опитват да влязат във форма с всички сили. Това често означава ходене на фитнес почти всеки ден, което пък не дава достатъчно време за възстановяване. Хормоналните промени, причинени от претренирането могат да нарушат месечния цикъл. Това е знак, че трябва да поспрете малко и да си вземете почивка.

9. Губите мускулна маса

Хубаво е да наблюдавате състоянието си по време на фитнес режима ви. Вижте дали губите мазнини и трупате мускулна маса, за да разберете дали вървите по правилния път. Ако започнете да виждате намаляване в мускулната маса, това може да означава, че се претоварвате и нямате достатъчно време за възстановяване.

фитнес, пътека

Снимка: iStock

Фитнес треньорите споделят, че признак на прекалената умора може да бъде това, че независимо какво правите във фитнеса, резултатите не идват. Някои от тях посочват, че дори са забелязали напълняване от страна на клиентите си, което може да бъде свързано с повишените нива на кортизол.

Автор - снимка
Автор на статията:
Дарена Найденова

КоментариКоментари