IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Коледни пости 2020 – чудесен начин за детоксикация на тялото

1 декември 2020 17 50

Всеки сам решава за какъв период да ограничи някои храни

IStockphoto

Коледните пости 2020 вече започнаха, но поради една или друга причина, много от нас не успяха да ги стартират. Заради пандемията тялото ни се нуждае от достатъчно хранителни вещества, за да бъде здраво. Чрез ограничаването на част от продуктите, които обичайно има в менюто му, то е изложено на повече патогени, но ако няма някои заболявания, не му пречи да си направи детокс преди големите празнични трапези.

Постите са с продължителност от 40 дни – от 15 ноември до 24 декември, но всеки може да прецени според индивидуалното му състояние колко дни да не консумира определени храни, за да постигне баланс между ума, тялото и душата.

Пъпки по кожата, омазняване на косата, отпадналост, храчки рано сутрин, лошо храносмилане, подуване, лесно раздразнение, некачествен сън... Това са само част от последиците, които се получават от натрупването на токсините в тялото. Затова, не само заради вашата религия, вие може да използвате постите, за да пречистите организма от токсините.

Ако до момента не сте постили, може да пробвате в седмицата преди Рождество Христово, за да има някакъв ефект.

Кога са най-строгите пости? 

Някои хора постят строго от 15 до 22 ноември. От 23 до 19 декември храненията включват риба, вино и морски дарове, но изключение правят сряда и петък, когато отново се спазва строг пост. В дните между 20 и 24 отново се изключват всички гореописани храни (строг пост), като на 25 декември вече на масата се слага блажно – отново се ядат месо и млечни продукти.

фастинг

IStock

Какво не бива да ядете по време на строгите Коледни пости?

Изключете ястия с месо, риба, морски дарове. Също така спрете да консумирате яйца, защото те също са вид животински продукт. От друга страна млечните като сирене, кисело мляко, извара, кашкавал и масло също не бива да присъстват в менюто ви до 24 декември.

Добре е да знаете, че не трябва да ядете пакетирани храни като солети, снаксове, както и всички видове бързи закуски като банички, дюнери и други, защото в тях може да има яйца, млечни продукти, както и месо.

За да се пречистите напълно, не бива да пиете алкохол и да пушите цигари или наргилета.

Кои храни са позволени? 

плодове и

Pixabay

Всички плодове, които се предлагат на пазарите и в магазините в момента, са разрешени. Чрез тях ще си набавите диетични фибри, подпомагащи храносмилането, много витамини и минерали. Същото важи и за пресните зеленчуци, много от които може да приготвяте на пара. Ябълки, круши, тиква, моркови, праз, алабаш, зеленолистни, са храните, на които най-много може да разчитате до Коледа.

Според много диетолози, карфиолът е един от най-добрите зеленчуци по време на пости. Той е богат на витамин C, който подобрява работата на имунната система и предпазва от вируси. Гъбите, например, съдържат витамин D, който трябва да приемаме допълнително през този сезон, поради липсата на достатъчно слънчева светлина.

Наблягайте на картофите, защото те са пълни с въглехидрати и скорбяла, които ще ви дават енергия и заместват месото.

ядки -  

Pexels

Друго нещо, което да консумирате, са зърнените храни като ориз (бял или кафяв), просо, елда, амарант, жито и други. Не подценявайте и бобовите култури, които също са богати на протеини.

Семената и ядките са нещо, което с удоволствие да похапвате между храненията. Те засищат и същевременно повдигат тонуса в студа.

Пчелният мед също е разрешен. С него може да подправяте своите ароматни чайове.

чай с

Pixabay

!!! Важно !!!

Не забравяйте да заместите белтъчините от месото с такива от растителен произход, за да се чувствате добре по време на постите. Ето защо яжте достатъчно или на повече хранения за деня, но по-малки като количество, боб, леща, булгур, соеви храни, авокадо, нахут, кълнове, киноа, гъби. Орехи, лешници, бадеми, сусам, фъстъци, слънчогледови и тиквени семки, трябва да присъстват в междинните ви хранения.

Макароните са подходящи за постите само ако на етикета им пише, че не са направени с яйца и не се приготвят с животинска мазнина.

Всеки сам избира за себе си дали да спазва строгия пост и кои продукти да ограничи и за какъв период. Според съветите на консултантите по хранене, всяко едно пречистване като това се отразява добре на организма, стига да не се прави с цел отслабване. Захранването след Коледа също е от значение!

Ето и няколко рецепти за постещите: 

Автор - снимка
Автор на статията:
Ваня Гъркова

КоментариКоментари