IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Куркума – намалява възпалението и болката в ставите

6 март 2021 21 00

Ето как да я приемате за оптимално здраве

Pixabay

Възпалението в тялото е процес, който носи със себе си доста здравословни проблеми. Когато стане хронично, то засяга до голяма степен имунната и нервната система, като може дори да доведе до смърт. Особено по време на пандемия, всеки от нас трябва да вземе мерки, за да не позволи да се разрасне, защото е и предпоставка за разболяване от COVID-19.

Има много хапчета, с които да понижите възпалението в организма, но преди да прибегнете към тях, е добре да се обърнете към някои природни средства. Да вземем например куркумата, която освен за овкусяване на ястия, може да се ползва и за предотвратяване на вирусни инфекции в този сезон.

Според редица изследвания, на куркуминоидите в подправката с типичен жълт цвят, се дължи противовъзпалителното ѝ действие.

Кои са ползите от приема на куркума?

куркума, джинджифил,

Pixabay

Древната подправка се получава от цъфтящо растение, чийто корен прилича много на джинджифила. Най-широко се използва в индийската, азиатската и централноамериканска кухня. Но освен там, много последователи на аюрведа и китайската медицина, я ползват за прочистване на черния дроб, за лекуване на рани и кожни състояния (по данни на списание „Phytotherapy Research“) и намаляване на възпалението.

Проучвания, цитирани от EverydayHelath, доказват ползата от приема на куркума под различни форми – в насипно състояние, под формата на капсули или в етерични масла и козметика. Резултатите от тях сочат, че тя понижава болката и подуването при остеоартрит и ревматоиден артрит. Други пък доказват, че действа добре при храносмилателни проблеми и депресия.

Куркумата може да подобри чувствителността към инсулин и да понижи нивата на кръвната захар, което е особено важно при хора с инсулинова резистентност и диабет. Това доказват резултатите от изследване, публикувани през октомври 2016 г. в International Journal of Endocrinology and Metabolism. А според екипа на Американската диабетна асоциация, съставките на подправката понижават риска от поява на диабет тип 2.

6 начина, по които да приемате куркума за по-добро здраве:

златно мляко,

Pixabay

1. Направете си златно мляко

Въпросната напитка е идеална за повишаване защитните сили на организма по време на пандемия. Загрейте чаша прясно мляко, след което към нея добавете ½ чаена лъжичка куркума, както и същото количество джинджифил на прах.

Оставете сместа на котлона, включен на ниска степен, за около 10 минути, после изключете. Прецедете и пийте овкусено млякото с малко захар, мед или сироп от агаве.

2. Яжте класическо къри

Куркумата е ключова съставка в някои видове къри. Четете обаче внимателно етикетите, защото в някои има много консерванти.

куркума, зеленчуци,

Pixabay

3. Подправете лещата си

Има няколко вида леща, като жълтата върви отлично на куркумата. От друга страна може да овкусите и вашия ориз басмати с нея.

4. Направете си разтривка

Не само зимата, а по всяко време на годината, човек може да се разболее, да изпитва болка в мускулите или тежест в гърдите. Много българи си правят разтривка с ракия, но тази с куркума също не бива да се подценява.

Онова, което трябва да направите, е да смесите малко смлян кимион, джинджифил и чесън на прах, заедно с малко морска сол. Нанесете върху гърдите или гърба, като предварително намажете мястото с овлажняващ крем. Отгоре притиснете с кафява амбалажна хартия, която задържа топлината, като стоите така около 20 минути.

куркума pixabay

Pixabay

5. Яжте я с яйца

Куркумата може да бъде вкусно допълнение към омлета, фритата, киш или бъркани яйца.

6. Овкусете зеленчуците си с нея

Подправката може да се добави и към печени зеленчуци на фурна. Тя се комбинира с вкуса на картофи, тиква, пащърнак, дори моркови.

маска за

IStock

Автор - снимка
Автор на статията:
Ваня Гъркова

КоментариКоментари