IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Нов в залата – как да свикнеш по-лесно?

21 януари 2020 11 00

Намерете си компания за тренировките

Istockphoto

Ако влизането във форма попада в графата с нещата, които обезателно трябва да направите през новата година и вече сте направили първата крачка, поздравления. Има ли човек желание и мотивация, има и резултати! Следващото нещо е да намерите най-доброто занимание, на което да ходите с удоволствие. Купувайки карта за групови занимания или фитнес, всеки тръгва с известни притеснения, особено ако до момента не е спортувал.

Когато си нов в залата, имаш множество въпроси, които се въртят в главата ти, но най-вече от притеснение не можеш да ги зададеш. Как точно се използва този уред? Къде се намира препаратът за почистване? Показва ли индивидуално инструкторът по йога на начинаещите? Тези и други питанки могат да изникват дори след няколко посещения, защото в началото е трудно да се ориентираш с всичко от първия път.

За да може трениращият да се чувства достатъчно комфортно и да има резултат от усилията му, е добре да се раздели с всички притеснения още на прага на залата, в която е избрал да спортува.

Ето няколко съвета, с които ще свикнете по-лесно с обстановката:

фитнес, пътека,

IStockphoto

Наемете си треньор

На много места се предлага услугата персонален треньор. Все пак никой не се е родил научен. Избирайки услугите на този човек, вие ще получите наготово информация по основните въпроси, които ви интересуват в началото. В зависимост от това какъв план сте предпочели, той ще ви изготви програма, която да следвате. Тя може да включва конкретни упражнения и дори хранителен режим.

За да свикнете по-бързо с натоварването и особеностите на конкретните уреди и най-вече – за да не се контузите, пренатоварите и да знаете какво и по колко да правите, е препоръчително в началото да тренирате заедно с инструктор.

Стартирайте с групови занимания

Ако сте пробвали във фитнеса, например и сте установили, че това не е за вас, не се отказвайте, а се запишете на някакво групово занимание. Там един треньор показва на всички, което също има своите предимства.

Онова, което правят другите на фона на приятна музика, действа много мотивиращо. В началото може да ви е по-трудно, особено ако не започвате наравно с останалите, но скоро ще установите, че групата ви помага да напреднете, давайки ви съвети и подкрепяйки ви на много моменти. При това е много по-приятно да видиш, че освен теб се потят и мъчат и други хора.

фитнес, момичета

IStockphoto

Тренировки с приятел

Именно на груповите занимания може да срещнете съмишленици и създадете приятелства. Ако все още не сте си създали такива и ви е скучно, опитайте да привлечете някой близък, с когото ще ви е приятно да спортувате. Така, дори и да се демотивирате, той ще ви нахъсва за тренировките.

Въобще, съревноваването с някой друг, може да ви помогне да свикнете по-бързо с обстановката в залата. Ако той вече има опит, ще ви покаже основните уреди, може да ви запознае със своя инструктор и да ви даде няколко съвета, за да не се контузите или нараните.

7 негласни правила на поведение във фитнеса

Направете си плейлиста с хубава музика

Не всеки обича да слуша музика и да ползва слушалки, но те са доста нахъсващи, ако тепърва започваш да спортуваш. За да се абстрахирате от звуците във фитнеса и да се фокусирате върху това, което трябва да правите в залата, си направете своя плейлиста. Може да си я пускате у дома или в залата, прикрепяйки мобилния чрез специална гривна на ръката, за да не ви пречи.

Понякога темпото на тренировката се диктува от музиката, която спортуващият слуша.

Питайте, безплатно е!

Както вече споменахме, всеки има въпроси в началото. Няма нищо лошо, ако ги задавате. Персоналът в залата е там, именно за да ви отговори. Отидете по-рано преди първата тренировка и попитайте онова, което ви интересува. Много инструктори имат свои сайтове и групи в социалните мрежи, където качват повече информация за своите класове. Там също ще откриете отговорите, които търсите.

Обратната връзка е много важна за успеха на вашата цел. Ако треньорът, когото сте избрали, не ви обръща внимание или не удовлетворява очакванията ви, потърсете друг или сменете залата. Иначе няма да се чувствате на мястото си.

фитнес, група,

IStockphoto

Бонус – селфита за мотивация и добро настроение

Може би не сте от хората, които обичат да се снимат и да си правят селфита всеки ден, но истината е, че те могат да ви насърчат да тренирате по-усилено. Когато сте готови за първата си тренировка, се щракнете за спомен в съблекалнята. Освен снимка на ухиленото ви лице в близък план, може да направите и една в по-далечен, за да запечатате фигурата си в началото.

Как да кажете на треньора си, че ви е трудно с упражненията?

След 2-3 седмици повторете това, за да сравните кадрите и да установите, че все пак има малка промяна. Няколко месеца по-късно отново се снимайте и направете съпоставка. Ще ахнете от резултата, ако сте ходили редовно и сте спазвали съветите на инструктора.

Хареса ми тренировката, но ще пропусна...

Автор - снимка
Автор на статията:
Ваня Гъркова

КоментариКоментари